אבנר הייזלר: כך תקבלו החזר מס ב2020

  • Post category:צרכנות
אבנר הייזלר: כך תקבלו החזר מס ב2020

התרגלנו למחשבה שלמס הכנסה משלמים כסף, אך יחד עם זאת גם יש לדעת שניתן לקבל החזרי מס שמגיעים כחוק, למשל בשל תשלום עודף. תשלום עודף יכול להתקבל בשל חוסר הבנה לגבי עובדות ונתונים שראוי להכניס למשוואה, נתונים כגון שינוי מקום עבודה, לידה וכדומה. אם כן כיצד ניתן לדעת האם מגיע לנו החזר מס וכיצד מקבלים אותו בפועל? אלו בהחלט שתי שאלות חשובת ופה אבנר הייזלר ניגש להסביר באופן פשוט ומתומצת.

חוק ההתיישנות ובדיקת זכאות

ראשית נציין כי אבנר הייזלר הוא מומחה לביטוח, והוא איש בעל חזון, יכולות ורצינות, ועל כן רק הגיוני שהוא מבקש לחדד שאם חושבים שמגיע לכם החזר, או אם אינכם יודעים מהם הסיכויים, פשוט היכנסו לאתר של מס הכנסה ותבדקו – היעזרו בסימולטור. כמו כן, בנקודה זו ראוי לדעת שקיים חוק התיישנות, משמע לא יוחזר כסף מיותר ששולם אם עברו יותר מ6 שנים, ופה הייזלר מבקש להרחיב: אם אכן זכאים להחזר, הוא יינתן רק עד כשנתיים מהתאריך שבו שולם המס, או עד כשנה לאחר שהבקשה נבחנה – בהתאם לתאריך היותר מאוחר.

החזר מס

אודות שלב הבקשה

אם קראתם בעבר כתבה על אבנר הייזלר, וודאי הבחנתם שהוא עוסק בין היתר בהתנהלות כלכלית נכונה, לרבות בעולם העסקים, ולכן ניתן ללמוד מניסיונו לא מעט. ומה לגבי הבקשה? ובכן, הייזלר מסביר שקיימים שני טפסים שצריכים להכיר בנושא: טופס 106 וטופס 135. מלבד שני אלו גם יש להגיש מגוון מסמכים רלוונטיים נוספים, כאשר אלו יכולים להיות הסכם מזונות, אישורי לימודים וכדומה. במקביל, אם מדובר בעצמאי, עליו להגיש דיו וחשבון על הוצאות לצד טופס 1301.

בנקודה זו הייזלר מבקש לחדד שאם מבקשים להשיג החזרים עבור כמה שנים, הרי שכל בקשה תוגש בנפרד. עוד ראוי לדעת שקיימים מקרים חריגים שמייתרים את מסכת הבירוקרטיה, כך שמתנהלים ישירות מול המעסיק ודרכו מקבלים את ההחזר באמצעות המשכורת. מקרים מעין אלו תקפים אם המעסיק טעה בחישוב הקלות המס או אם העובד סיים לעבוד אך מנגד שנת המס טרם הסתיימה.

זהירות מתוצאה הפוכה

סביר להניח שקראתם על אבנר הייזלר בדה מרקר, וזאת כי כרואה חשבון וכאדם שהקים עמותה הוא מחזיק בניסיון עשיר בכל הנוגע להתנהלות מול רשות המיסים. אי לכך הוא מבקש להעניק טיפ חשוב נוסף: הרבה אנשים מתפתים להתנהל לבד מול רשות המיסים, אך בסופו של יום רק משלמים יותר מהרצוי ומשקיעים זמן רב. לאור הדברים היעזרות ברואה חשבון או ביועץ מס עשויה להקל עד מאוד את התהליך. לצורך הדוגמה רואה חשבון עשוי למנוע תשלום יתר למס הכנסה, וזאת כי בעת מהלך סגירת השנה הוא ינחה במדויק מה להכניס להוצאות החודשיות של העסק (הוצאות מוכרות במס), למשל הפקדות לקרן פנסיה, קרנות השתלמות, דלק, ריהוט משרדי וכדומה. לבסוף נציין שכאשר פונים לרואה חשבון לא רק בטוחים מראש שהכול מסודר, אלא גם אם מתעוררת בעיה מול רשות המיסים הוא יטפל בה בעצמו.