בדיקת זכאות להחזר מס – איך זה עובד?

אחת החובות שלנו כאזרחים במדינת ישראל היא לשלם מיסים – מס הכנסה, מע"מ ועוד. יש מקרים שבהם שינוי בסטטוס המשפחתי ייתן לכם נקודות זיכוי נוספות, ובעקבות כך תשלמו למדינה מיסים עודפים. אנשים רבים בישראל זכאים להחזר מס הכנסה אך הם אינם יודעים זאת – בואו לגלות במאמר הזה איך אתם יכולים לבדוק את זכאותכם להחזר מס, וכיצד תוכלו לבקש את הכסף המגיע לכם.

מהו החזר מס?

החזר מס הוא תשלום שרשות המיסים מחזירה לכל אזרח במדינה אם התגלה שהוא שילם סכום מיסים גבוה מן הנדרש. בדרך כלל המצב הזה קורה כאשר משתנה מצבו המשפחתי של האזרח, ובעקבותיו הוא מקבל נקודות זיכוי נוספות.

יש כמה מצבים שיכולים להגדיל את כמות נקודות הזיכוי שלכם או לזכות אתכם בהחזרי מס:

  • אם התווסף לאחרונה ילד למשפחה, תקבלו עליו נקודות זיכוי ובעקבות כך תשלמו מיסים מופחתים.
  • אם אתם עובדים בשתי עבודות ולא עשיתם תיאום מס, אתם משלמים מס הכנסה כפול שלא לצורך וזכאים לקבל חלק מן הכסף בחזרה.
  • שינוי במקום העבודה ובשכר החודשי
  • תרומה לעמותות בסכום של יותר מ-190 ש"ח בשנת המס יכולה לזכות אתכם בהחזר מס
  • הורים לילדים במסגרות מיוחדות זכאים לנקודות זיכוי
  • אם אתם עוברים דירה ליישוב המזכה בנקודות זיכוי

 

 

המרכז להחזרי מס יעזור לכם לבדוק את הזכאות שלכם להחזרים

מעוניינים לבדוק את זכאותכם להחזר מס, אך חוששים מהתעסקות עם בירוקרטיה? זוהי הזדמנות טובה להכיר את המרכז להחזרי מס. באתר הזה תוכלו לבדוק בקלות ובמהירות את זכאותכם להחזרי מס באמצעות הכנסת כמה פרטים אישיים באשר למצבכם המשפחתי והתעסוקתי, ולהנגיש את כל המידע שאתם צריכים באשר לסוגי ההחזרים הקיימים וכיצד אפשר לקבל אותם. צוות היועצים של המרכז להחזרי מס ישמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, ואף לעזור לכם להגיש את המסמכים הנדרשים כדי לקבל מרשויות המס את ההחזרים המגיעים לכם.

חוששים לגלות חוב? בדיקה באינטרנט תמנע אי נעימויות

אנשים רבים חוששים לבדוק את זכאותם להחזרי מס משום שהם חושבים שבעת בדיקה ברשויות המס יימצא שדווקא יש להם חוב שהם צריכים לשלם. זהו מצב שאכן יכול להתרחש, אך לשם כך נציג מרשויות המס יצטרך לבחון את מצבכם, ואם תבדקו בעצמכם את הזכאות שלכם להחזר מס לפני פנייה לרשויות, למשל באמצעות הסימולטור האינטרנטי של המרכז להחזרי מס, תוכלו לבדוק בבטחה את הזכאות שלכם להחזרי מס מבלי להסתכן בגילוי חוב.

כיצד מגישים בקשה להחזר מס?

כדי להגיש בקשה להחזר מס, תצטרכו לשלוח לרשות המיסים כמה מסמכים:

  • טופס 135 “בקשה להחזר מס”. בטופס זה תצטרכו לסמן את כל הנסיבות שבגללן אתם מבקשים החזר מס. תצטרכו להגיש טופס כזה לכל שנת מס שבה אתם מבקשים החזר, עד 6 שנים אחורה משנת המס הנוכחית.
  • טופס 106 אישור על משכורת וניכויי מס מהעבודה. גם הטופס הזה מוגש בנפרד לכל שנת מס שעליה אתם מבקשים החזר.
  • צילום מסמך ובו פרטי חשבון הבנק שלכם, כמו צ'ק מבוטל או טופס אישור ניהול חשבון. החזרי המס המגיעים לכם יישלחו באופן אוטומטי לאחר שבקשתכם תתקבל, מבלי להתעסק בעוד תהליכי בירוקרטיה.
  • כל מסמך המוכיח את הזכאות שלכם לקבל החזר לפי הסיבות שציינתם בטופס 135.

את הבקשה להחזרי מס תוכלו להגיש באינטרנט באתר רשות המיסים, דרך הדואר או בהגעה לאחד מהסניפים בארץ.

סיכום

החזר מס הוא תשלום שרשות המיסים מחזירה לאזרחים ששילמו מס גבוה מן הנדרש עקב כמה סיבות. הסיבה העיקרית שבגללה אנשים משלמים מיסים עודפים היא שהם לא מודעים לעדכון כמות נקודות הזיכוי שלהם, למשל אם המשפחה התרחבה ונוסף ילד או שהם עברו ליישוב המזכה בנקודות זיכוי. באמצעות בדיקה פשוטה באינטרנט תוכלו לגלות אם אתם זכאים להחזר מס, ובמרכז להחזרי מס ישמחו לסייע לכם להגיש את הטפסים הרלוונטיים ולענות לכם על כל שאלה.